registreren

De bal gaat weer rollen voor de jo8 en de jo9!

Hoi allemaal,

De eerste trainingen zitten er weer op en komende zaterdag staan de eerste wedstrijden voor de kanjers van de jo8 en jo9 op het programma! Voor een aantal kinderen (en natuurlijk hun ouders!) is dit de eerste officiële wedstrijd die er gespeeld gaat worden en dat gaat natuurlijk een feestje worden!

Voor alle duidelijkheid even een aantal belangrijke zaken op een rijtje:

  • -Plezier gaat voor prestatie, het is belangrijk dat alle kinderen het naar hun zin hebben;
  • -De kleedkamers kunnen niet gebruikt worden, ook bij de meeste uitverenigingen niet. We willen jullie vragen om de kinderen omgekleed naar de vereniging te brengen aangezien we geen omkleedruimtes hebben;
  • -Omdat we niet hoeven om te kleden, kunnen we iets later met elkaar verzamelen. In de groepsapp geeft de leider aan hoe laat ieder team verzamelt en waar. Als advies geven wij 20 minuten voor de wedstrijd aan (ZORG ER WEL VOOR DAT DE KINDEREN OP TIJD ZIJN);
  • -Bij uitwedstrijden kun je met het team afspreken om bij de uitvereniging te verzamelen. Iedere ouder is zelf verantwoordelijk om er voor te zorgen om daar te komen;
  • -Tijdens thuiswedstrijden staan er kannen siroop voor de kinderen (en die van de tegenstander) klaar in de commissiekamer en deze kunnen meegenomen worden naar het veld. Tijdens de rust van de wedstijd kunnen de kinderen op het veld lekker iets drinken. Willen jullie de kannen niet vergeten???;
  • -Er zijn GEEN scheidsrechters aanwezig bij de wedstrijden. De leiders van de teams BE-geleiden de wedstrijden en dat houdt in dat ze de tijd bij houden en de kinderen uitleggen wat de spelregels zijn als er iets verkeerd gaat. Verder is het doel dat de kinderen het allemaal zelf regelen in het veld. De kinderen spelen 6 tegen 6.
  • -Overige spelregels krijgt u door via de teamapps

Een wedstrijd ziet er als volgt uit:

10 minuten voetballen

1 minuut Time Out

10 minuten voetballen

5-10 minuten rust (spelers blijven op het veld, drinken iets en wisselen vervolgens van helft)

10 minuten voetballen

1 minuut Time Out

10 minuten voetballen

Penalties!!! Iedere speler mag een strafschop nemen.

Komende zaterdag staat er voor ieder team een tas met shirtjes klaar in de commissiekamer met tevens een wedstrijdbal. Na de wedstrijd worden de shirtjes weer verzameld en iedere week worden de shirtjes door een teamlid gewassen en de week daarna weer meegenomen. Iedere week gaat de tas met een ander teamlid mee.

Wat verwachten we van alle ouders? Heel veel aanmoedigen!!! Hup Hup Hup is prima, maar ga geen tactische aanwijzingen geven want hier zijn de leiders voor.

Op voetbal.nl (daar is ook een app van) kunt u de wedstrijden vinden van alle teams. Het programma staat er op voor ongeveer 5 wedstrijden. Na deze 5 wedstrijden worden de teams weer ingedeeld met nieuwe tegenstanders. Verliest een team een paar keer, dan gaan ze op een iets lager niveau spelen en andersom, win je veel dan kom je in een sterkere competitie. Op deze manier probeert de KNVB leuke wedstrijden te krijgen.

De begeleiders voor komend jaar zien er als volgt uit:

Jo9-1 Timo

Jo9-2 Jamie & Kyle, Annabeth (moeder Tijn) is contactpersoon

Jo9-3 Dennis (vader Jesse)

Jo9-4 Ricardo (vader Joviano)

Jo8-1 Jacco (vader Adam)

Jo8-2 Robbert (vader Mats)

Daarnaast heeft Ricardo (vader Joviano) aangegeven graag te komen helpen bij de trainingen, toppie!!! Zijn er meer ouders die willen helpen? Alle hulp is welkom! De afgelopen dagen zijn er weer meerdere aanmeldingen binnen gekomen en we gaan volgende week kijken waar we deze kinderen kunnen plaatsen en wellicht kunnen we in onze afdelingen nog een extra team formeren, dat zou natuurlijk heel leuk zijn!

Mochten er kinderen zijn die een keer niet kunnen voetballen op zaterdag, dan kunt u dit doorgeven in de teamapp. Liefst zo snel mogelijk want dan kunnen wij zorgen dat er altijd voldoende (minimaal 6) spelers per team zijn.

We wensen iedereen heel veel plezier en dat het maar een sportief en vooral gezellig en gezond voetbalseizoen mag worden!!!

Tot zaterdag, groeten Dennis (jo9) en Sylvia (jo8)